За пореден път се зарекох да не гледам повече Евровизия
Може би ще ми мине до следващата година. В момента обаче най-много ми се иска да поздравя EQUINOX за достойното им представяне!
Благодаря на тях, създателите на песента и екипa, който смело реши именно те да представят България тази година!
Поеха голям риск, изтърпяха небивал хейт за ‘’небългарската песен’’, която БНТ е избрала, наслушаха се на мнения на всякакви специалисти защо не им харесва песента, заглавието, текста и включването на чужденци и то черни и певица с толкова “нездравословен имидж” като Жана Бергендорф. С пълна сила избуя магарешкия трън на българската осведоменост по всички въпроси. И разбира се омразата към нещо, което старателно бушонираните им с чалга и естрада от 70-те години мозъчета по никакъв начин не можаха да възприемат. Сега веднага ще скочат и ще кажат:
’’Ами що Европа не ги оцени тогава, ами ги прати на 14 позиция…?’’
Ха така, дойдохме си на думата. Като човек присъствал и отразявал конкурса в Стокхолм през 2016 г., с очите си видях колко важни са много други неща, освен песента. Това е продукт. Той изисква добре направен маркетинг, ПР, промоционалните турнета, сценично присъствие, много чар и добре направени интервюта, лоби и т.н.
Разбира се, че конкурсът отразява и ‘’международното положение’’. В този смисъл около победителите винаги витае сянката на съмнението защо именно те, а не други с много по-хубава песен!…
Както се видя снощи спечели Израел с меко казано нетрадиционно представяне и песен. Намаханото девойче Netta, безпардонно обяви на същисаната публика, че е ‘’beautiful creature’’. Тя пя почти през цялото време откровено фалшиво, а така наречения балет забавляваше с абсурдния си ‘’пилешки танц’’. Сцената лъщеше от поклащащите се златни котета, а изпълнителката даде всичко от себе си, за да ме убеди, че вече и в световен мащаб музиката се е превърнала в повърхностно фрийк шоу. Текстът на ‘’Toy’’ пък спокойно може да бъде отличен на Наградите на някои БГ медии – толкова смисъл и поетични качества в едно!
Как смеем да затормозяваме европейските народи с тежки екзистенциални мисли вплетени в българската песен!
Статистика на участията на България на Евровизия:
България има 12 участия на конкурса, от 2004 г. 4 пъти достигаме до финал, като най-добър е резултатът ни от миналата година – 615 точки и второ място на Кристиан Костов с ‘’Beautiful Mess’’. Никога не сме се класирали последни, нито сме завършвали с нула точки.
Мнозина не одобряват нововъведеният в гласуването от последните няколко години, но именно зрителският вот изпрати Поли Генова на 4 позиция, преди това тя беше доста назад в класирането.
Снощи се случи подобно развитие с песента ‘’Toy’’ на израелската представителка Netta Barzilai. За всички шокирани от факта, че именно тази песен се увенча с крайният успех, ще припомня, че тя е победител и в първия полуфинал. А нашите Equinox с ‘’Bones’’ се класират 7-ми от 19 участника.
Какво се случи и защо песента ни не бе възприета, въпреки безспорните си качества?
Чуждестранната преса представяше EQUINOX като супер група, събрана специално за конкурса и им отреждаше място в първата десятка.
Кои са EQUINOX?
Победителката от ‘’X Factor’’ Жана Бергендорф, американците Johnny Manuel, достигнал до полуфинал на ‘’Америка търси талант 2017″. Trey Campbell, един от авторите на ‘’Bones’’, както и на песни за Bebe Rexha, Dua Lipa и Alexandra Stan. Георги Симеонов – JJ започва кариерата си от пловдивската бой група ‘’032’’. Неотдавна той предизвика фурор по време на участието си в румънското издание на ‘’X Factor’’. Тук e и вокалистът на група ‘’СЛЕНГ’’ и проекта ‘’REWIND’’ Влади Михайлов. Той свири в бенда на БНТ в предаването ‘’Нощни птици’’ и миналата година беше бек вокал на Кристиан Костов в Киев.
Такъв беше и Cesar Sampson, който представи изключително успешно Австрия и се класира трети с ‘’Nobody But You’’. Песента му е написана от същия екип, който стои и зад реализацията на ‘’Bones’’.
9 държави, включително България, дадоха максималният брой точки 12 именно за неговата песен.
Почти се виждахме да ядем виенски шницел и хапваме торта Сахер следващата година в красивата столица на Австрия, но уви, не се случи…
Обективността е нещо, на което много държа и е хубаво да не си заравяме главите в пясъка, а да погледнем фактите. На фона на конкурса тази година нашата песен и тази на Австрия бяха най-хубави. А конкурса като цяло един от най-слабите конкурси в историята на Евровизия. За сценария, шегичките и водещите няма да говоря. За съжаление не съм убедена в сценичната реализация на EQUINOX. Жана Бенгендорф си седеше на столче като наказана ученичка, включването и можеше да е много по-ефектно. Статика и много тъмнина на сцената. Незапомнящо се визуално по никакъв начин. Неубедителни вокали в началото и на полуфинала и финала. И въпреки това настръхвах всеки път по време на изпълнението им. На техния фон останалите песни звучаха като за детска дискотека.
Страстите ще се успокоят, но въпросът е какво следва оттук нататък.
Пускам си Karma Police на Radiohead, за да възстановя душевния си баланс и възстановя енергийните си чакри…
Фенове на телевизия MM не забравяйте да ни следвате на нашата фейсбук страница. А за тези от вас, които не можете без ММ, гледайте ни 24/7 на живо на нашият сайт mmtvmusic.com или в мрежата на Bulsatcom Fusion, TiVi.BG и Neterra TV.
Не мога да разбера какво толкова се шокирате над 20 милиона гледания в YouTube на песента на Нета и все българите знаят и разбират най -добре от музика и изкуство.Браво заслужена победа.Girl Power!